Crowdfunding to metoda pozyskiwania kapitału poprzez wspólny wysiłek przyjaciół, rodziny, klientów i inwestorów indywidualnych.
Podejście to wpisuje się w zbiorowe wysiłki dużej grupy osób, głównie online za pośrednictwem mediów społecznościowych i platform finansowania społecznościowego, i wykorzystuje ich sieci znajomości w celu uzyskania większego zasięgu i widoczności. Finansowanie społecznościowe jest zasadniczo przeciwieństwem głównego nurtu podejścia do finansowania przedsiębiorstw.
Tradycyjnie, jeśli chcesz pozyskać kapitał na rozpoczęcie działalności gospodarczej lub wprowadzenie nowego produktu, musisz spakować swój biznesplan, badania rynku i prototypy, a następnie rozejrzeć się za swoim pomysłem do ograniczonej puli lub zamożnych osób lub instytucji.
Te źródła finansowania obejmowały banki, promotorów biznesu i firmy finansowe, naprawdę ograniczając twoje opcje do kilku kluczowych graczy. Możesz myśleć o tym podejściu do pozyskiwania funduszy jak o ścieżce, z tobą i twoją ofertą i publicznością inwestorów na samym końcu. Jeśli nie wskażesz swojego pomysłu właściwemu inwestorowi lub firmie we właściwym czasie, to stracisz czas i pieniądze. Z drugiej strony platformy crowdfundingowe dają tobie, przedsiębiorcy, pojedynczą platformę do budowania, prezentowania i udostępniania zasobów marketingowych, to podejście radykalnie usprawnia tradycyjny model finansowania, jak inwestowanie społecznościowe w Social.Estate. Tradycyjnie spędzasz miesiące, przeglądając swoją osobistą sieć kontaktów, sprawdzając potencjalnych inwestorów i poświęcając swój własny czas i pieniądze. Dzięki crowdfundingowi znacznie łatwiej jest uzyskać szansę przed bardziej zainteresowanymi stronami i dać im więcej sposobów na rozwój twojej firmy, od inwestowania tysięcy w zamian za kapitał własny do wniesienia drobnych kwot w zamian za pierwszy produkt lub inną rekompensatę. W ten sam sposób wiele osób może zainwestować niewielkie kwoty w nieruchomości komercyjne, aby czerpać zyski.